Jak to celé začalo
Jako distributor sportovních značek jsme po generace spjatí zejména se značkou Swix. V roce 2013/2014 SPRINT dokonce získal ocenění distributora roku Swixu. Swix a TOKO jsou sice přímí konkurenti a odvěcí rivalové, ale obě značky patří pod skupinu Brav.
Převzetím značky TOKO od dlouholetých a loajálních distributorů vznikl SPRINTu velký závazek. Vůči distributorům a jejich dosavadní skvělé práci, vůči značce samotné i jejím ambicím a potenciálu.
Začátky ale nebyly jednoduché. Velká očekávání na všech stranách a slabý výsledek ovlivněný kombinací externích vlivů jako realita. Zároveň oprávněná nedůvěra nového vedení TOKO v prozřetelné rozhodnutí Henrika Ottossona, který v roli global sales managera udělal v roce 2022 nelehké rozhodnutí o změně distribuce. Následovala zcela relevantní a pochopitelná diskuse v managementu TOKO, zda jsme schopni efektivně distribuovat dvě konkurenční značky.
Jak jsme si s tím poradili
Vše, co jsme od roku 2023 dělali, směrovalo k tomu, abychom vytvořili v rámci SPRINT týmů takové prostředí a strukturu, které SPRINTu umožní růst i s konkurenčními značkami v portfoliu.
Vytvořili jsme novou strukturu tzv. brand units, samostatných funkčních jednotek vedených zkušenými lidmi (Josef Ulrich a Lucie Seidlová). Systém „brand units“ teprve zavádíme a celá firma prochází transformací za pochodu, ale výsledky jsou vidět už teď!
Jak to celé dopadlo
Výsledek už znáte! Díky intenzivní a systematické práci našeho kolegy Davida Beňačky vyrostlo TOKO meziročně o 52 %. V nové roli brand unit managera tak David společně s Pepou Ulrichem převzali prestižní cenu nejlepšího distributora TOKO CARE LINE.
A my věříme, že to je teprve začátek!
#sprintspirit #skazdouznackoutvorimepar #sprintcz #sportnaszivisportemzijem #sprintinspiruje #tokowaxcare #toko